Rječnik pojmova

Auto gume

Akvaplaning ili hidroplaning
Akvaplaning je pojava koja se može dogoditi prilikom vožnje na mokrom kolniku kada vozilo svojom težinom ne može istisnuti vodu ispod gume. Pošto je između gume i podloge tanak sloj vode može doći do proklizavanja kotača i gubitka kontrole nad vozilom.
Balansiranje guma
Balansiranje guma je postupak kojim se uravnotežuje masa kotača na različitim stranama osovine dodavanjem olovnih utega na felgu. Na kotač prilikom vrtnje oko osi djeluje centrifugalna sila. Ako masa kotača nije uravnotežena javlja se debalans koji se manifestira podrhtavanjem volana, već pri brzinama većim od 70 km/h, ili podrhtavanjem cijelog vozila.

Balansiranje, uz to što uklanja vibracije, također sprječava prebrzo trošenje vaših pneumatika, ovjesa, sustava upravljanja i ležajeva vašeg vozila. Neizbalansirani kotač uzrokuje neravnomjerno i brzo trošenje gazećeg sloja gume, vibracije, te veće opterećenje na dijelovima ovjesa prednjeg kraja.

Bočnica ili bočni zid gume
Bočni zid gume ili bočnica je bočni dio gume. Tanji je od gaznog sloja,  osjetljiviji je na oštećenja i odgovaran za dio udobnosti vožnje. Na njemu se nalaze oznake guma ( dimenzije guma, DOT i sl.).
Dezen gume
Dezen gume se sastoji od kanala kojima je ispresijecan gazni sloj. Kanali služe za odvođenje vode i osiguravaju bolje prianjanje na mokroj podlozi. Od vrste podloge zavisi i izbor dezena:

• Za tvrde i suhe podloge bira se dezen s manjom površinom kanala (veća dodirna površina gaznog sloja s podlogom)

• Za tvrdu i vlažnu podlogu bira se dezen s većom površinom kanala koji odvode vodu i smanjuju rizik od akvaplaninga

Prilikom izbora dezena obratite pažnju na preporuke proizvođača, za koje podloge i ostale uvjete vožnje su predviđeni pojedini dizajni.

Dimenzije guma
Na bočnoj strani svake auto gume zapisane su sve potrebne informacije koje opisuju dimenzije guma. Na primjeru gume za osobno/putničko vozilo, vidjet ćemo npr. oznaku 215/65 R15. Broj “215” označava širinu gaznog sloja gume u milimetrima, znači širina je 215 milimetara. Broj “65” je omjer visine gume u odnosu na širinu gume u postocima koji u ovom slučaju iznosi 65% od 215 mm, tj. 140 mm.

Slovo ”R” označava radijalnu konstrukciju gume što znači da su pojasevi, postavljeni radijalno na karkasu i uzdužnu os gume.  Zadnji broj ”15” označava unutarnji promjer gume, tj. vanjski promjer felge na koju se guma montira. U ovom slučaju to je 15 incha (cola). 1 inch = 2,54 cm

GAR (Goodyear Authorized Retreader)
GAR (Goodyear Authorized Retreader) je Goodyearovo ovlaštenje obnove guma za teretna vozila koje je implementirano u sustav proizvodnje Gumiimpexa početkom 2000. godine. CONSTANT PERFORMANCE SYSTEM (ujednačen sustav izvedbe) osnovna je karakteristika GAR tehnologije obnavljanja teretnih guma koju Goodyear uspostavlja u vlastitim pogonima te čitavoj mreži svojih partnera. Sustavom je definiran rad po Goodyearovim specifikacijama te puna stručna tehnička podrška. Svi materijali koji se koriste kod obnavljanja odobreni su od strane Goodyeara, a dezeni gazećih slojeva na obnovljenim gumama identični su dezenima gazećih slojeva novih Goodyear guma za teretna vozila. Gumiimpex-GRP jedini je NEXT TREAD partner u Hrvatskoj
Gazni sloj gume
Gazni sloj gume je spojni dio gume koji je u stalnom kontaktu sa podlogom. Načinjen je od čvrste gume veoma otporne na habanje.
Gume standardnih performansi
Gume standardnih performansi namijenjene su pretežno za gradsku vožnju i često se zovu gume za tri sezone. Optimizirane su za toplo vrijeme, bilo za suhu ili vlažnu podlogu. Nemaju dobre karakteristike na snijegu i ledu tako da zimi moraju biti zamijenjene. Ova klasa guma je generalno jeftinija od guma visokih performansi. Najčešće se rade u brzinskim indeksima S,T,(H) i veličinama od 13″-15″.
Gume visokih performansi - High Performance (HP)
Gume visokih performansi ili ljetne auto gume namijenjene su za gradsku vožnju i vožnju na autoputu tijekom sušnog razdoblja. Dezen gume je s plićim kanalima, performanse na mokrom su lošije, a bolje na suhoj podlozi. Rade se u brzinskim indeksima H,V,(W) i veličinama od 15″-17″.
Gume ultra visokih performansi - Ultra High Performance (UHP)
Gume ultra visokih performansi (UHP) namjenjene su vozačima koji vole brzu sportsku vožnju, kojima visoke performanse i najbolje moguće prianjanje znače daleko više od dugotrajnosti guma. Napravljene su od mekše smjese koja omogućava bolje prianjanje i sigurnu, brzu vožnju u zavojima. S druge strane, nedostatak im je brže trošenje i kraći vijek trajanja. Dezen gazećeg sloja je dizajniran tako da se postigne vrhunsko prianjanje na suhoj podlozi  zbog slabijeg odvođenja vode na mokroj cesti. Rade se u brzinskim indeksima W, Z i ZR i veličinama od 16″-20″.
Indeks brzine
Indeks brzine (SI) određuje najveću dozvoljenu brzinu vožnje odnosno to je slovna oznaka na gumi koja označava maksimalnu dozvoljenu brzinu.

Indeks brzine (SI) Max brzina (km/h)
A1 5
A2 10
A3 15
A4 20
A5 25
A6 30
A7 35
A8 40
B 50
C 60
D 65
E 70
F 80
G 90
J 100
K 110
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
W 270
Y 300
ZR                                    <240
Indikator istrošenosti
Indikator istrošenosti se nalazi na gaznom sloju kao ispupčenja u dezenu koja služe za kontrolu istrošenosti guma. Mogu biti u obliku poprečnih traka, slova TWi (tread wear indicator) ili kao logo proizvođača. Postaje vidljiv kada se gazni sloj istroši do razine 1,6 mm, što je znak da gume treba zamijeniti novim. Danas svaka guma ima indeks istrošenosti profila i čim je guma na samo jednoj točki došla do oznake istrošenosti profila, gumu treba zamijeniti novom, zbog vlastite sigurnosti u prometu.
Indeks nosivosti (LI)
Indeks nosivosti (LI) određuje najveće dozvoljeno opterećenje pneumatika kod odgovarajućeg pritiska tlaka zraka pri najvećoj dozvoljenoj brzini vožnje. Npr. Ako guma ima indeks nosivosti 70, ona može nositi 335 kg sa maksimalnim pritiskom zraka.

LI KG LI KG LI KG LI KG LI KG LI KG LI KG
0 45 40 140 80 450 120 1.400 160 4.500 200 14.000 240 45.000
1 46.2 41 145 81 462 121 1.450 161 4.625 201 14.500 241 46.250
2 47.5 42 150 82 475 122 1.500 162 4.750 202 15.000 242 47.500
3 48.7 43 155 83 487 123 1.550 163 4.875 203 16.000 243 48.750
4 50 44 160 84 500 124 1.600 164 5.000 204 16.000 244 50.000
5 51.5 45 165 85 515 125 1.650 165 5.150 205 16.500 245 51.500
6 53 46 170 86 530 126 1.700 166 5.300 206 17.000 246 53.000
7 54.5 47 175 87 545 127 1.750 167 5.450 207 17.500 247 54.500
8 56 48 180 88 560 128 1.800 168 5.600 208 18.000 248 56.000
9 58 49 185 89 580 129 1.850 169 5.800 209 18.500 249 58.000
10 60 50 190 90 600 130 1.900 170 6.000 210 19.000 250 60.000
11 61.5 51 195 91 615 131 1.950 171 6.150 211 19.500 251 61.500
12 63 52 200 92 630 132 2.000 172 6.300 212 20.000 252 63.000
13 65 53 206 93 650 133 2.060 173 6.500 213 20.600 253 65.000
14 67 54 212 94 670 134 2.120 174 6.700 214 21.200 254 67.000
15 69 55 218 95 690 135 2.180 175 6.900 215 21.800 255 69.000
16 71 56 224 96 710 136 2.240 176 7.100 216 22.400 256 71.000
17 73 57 230 97 730 137 2.300 177 7.300 217 23.000 257 73.000
18 75 58 236 98 750 138 2.360 178 7.500 218 23.600 258 75.000
19 77.5 59 243 99 775 139 2.430 179 7.750 219 24.300 259 77.500
20 80 60 250 100 800 140 2.500 180 8.000 220 25.000 260 80.000
21 82.5 61 257 101 825 141 2.575 181 8.250 221 25.750 261 82.500
22 85 62 265 102 850 142 5.650 182 8.500 222 26.500 262 85.000
23 87.5 63 272 103 875 143 2.725 183 8.750 223 27.250 263 87.500
24 90 64 280 104 900 144 2.800 184 9.000 224 28.000 264 90.000
25 92.5 65 290 105 925 145 2.900 185 9.250 225 29.000 265 92.500
26 95 66 300 106 950 146 3.000 186 9.500 226 30.000 266 95.000
27 97.5 67 307 107 975 147 3.075 187 9.750 227 30.750 267 97.500
28 100 68 315 108 1.000 148 3.150 188 10.000 228 31.500 268 100.000
29 103 69 325 109 1.030 149 3.250 189 10.300 229 32.500 269 103.000
30 106 70 335 110 1.060 150 3.350 190 10.600 230 33.500 270 106.000
Karkasa
Karkasa je naziv za istrošenu gumu koja je pogodna za obnavljanje guma.

Karkasa ili tijelo gume je osnovni dio gume koji osigurava čvrstoću i elastičnost gume. Sastoji se iz jednog ili više slojeva tkanine koja može biti izrađena od različitih tipova vlakana (korda) ili od čelika.

Kord
Kord su gumirana vlakna tkanine od kojih se sastoji karkasa. Mogu biti tekstilna, viskozna, poliamidna ili čelična. Procesom vulkanizacije vlakna korda su gumirana i međusobno slijepljena.
Ljetne gume
Ljetne gume stvorene su kako bi bile otpornije na više temperature. Zato je konstrukcija tvrđa te ojačana na bokovima gume radi stabilnosti u zavojima, i općenito veće koncentracije sintetskih materijala u odnosu na prirodnu gumu.

Ljeti, osim što su temperature zraka i asfalta više, i radna temperatura gume je viša. Viša radna temperatura rezultat je većih brzina (logično zbog lijepog vremena, vidljivosti, suhog kolnika itd.) i veće dodirne površine s kolnikom. Minimalna temperatura zraka ispod koje se ljetne gume prestaju koristiti i mijenjaju s adekvatnim zimskim, iznosi 7 stupnjeva Celzijevih.

Obnavljanje ili protektiranje guma
Obnavljanje ili protektiranje guma je tehnologija kojom se korištene gume čine ponovno upotrebljivima putem zamjene istrošenog ili oštećenog vanjskog sloja, najčešće gaznog sloja, novim slojem gume. Korištenjem obnovljenih (protektiranih) guma za teretna vozila i autobuse, prijevoznici izravno smanjuju obrtne troškove jer je obnovljena guma jeftinija od nove.
Označavanje pneumatika

označavanje pneumatika

Pneumatik (guma)
Gume se pune zrakom pod pritiskom, a u novije vrijeme i dušikom. Danas su u upotrebi većinom tubeless gume (bez unutrašnje gume/”zračnice”).
Pritisak u gumama

Pritisak u gumama se može smanjiti uslijed sitnih perforacija, prirodnog izlaska zraka kroz sastavne dijelove pneumatika ili čak zbog smanjenja temperature okoline. Pritisak u vašim pneumaticima, uključujući rezervni kotač, provjeravajte jednom mjesečno i prije svakog dužeg putovanja, po mogućnosti dok su pneumatici hladni. Ako se ispituju na vruće, dodajte 0,3 BAR-a na propisanu vrijednost pritisak.

Važno je provjeravati pritisak jednom mjesečno jer:

• Nizak pritisak povećava opasnost od oštećenja vaših pneumatika, može dovesti do nejednolikog trošenja gume i smanjenog vijeka trajanja.

• Previsok pritisak, više od 20% veći od propisne vrijednosti, može smanjiti vijek trajanja vaših pneumatika do 10 000 km.

• Prenizak pritisak u gumi povećava potrošnju goriva

Pritisak u gumama smanjuje se s padom temperature zraka, stoga osobito zimi pritisak treba češće provjeravati.

RECAMIC
Sustav obnavljanja guma RECAMIC razvijen je u Michelin-u, kao odgovor na zahtjev za mogućnost obnove ostalih karkasa originalnim Michelin materijalima. Tako kupci koji kao novu gumu koriste neki drugi brand, mogu u obnovi dobiti Michelin kvalitetu. RECAMIC je integrirani dio korporacije Michelin, a u Gumiimpex-GRP je uveden kroz partnerski odnos. U obnovi se koriste isključivo originalni materijali i profili korporacije MICHELIN. Gumiimpex-GRP jedini je RECAMIC partner u Hrvatskoj.
Rotacija guma
Rotacija guma je proces periodičkog prebacivanja guma s jedne pozicije na drugu kako bi se umanjilo neujednačeno trošenje. Na primjer, automobili s prednjim pogonom u normalnoj vožnji više troše prednje gume a manje stražnje. Zbog toga periodički mijenjamo stražnje i prednje gume kako bi ujednačili trošenje i osigurali duži radnji vijek kompleta guma.
Tubeless gume
Tubeless gume su gume koje nemaju unutrašnju gumu, skoro sve današnje auto gume su ovog tipa.
Ventili za auto gume
Ventili za auto gume služe za ispuštanje i punjenje guma zrakom ili dušikom. Kod tubeless guma pričvršćuju se direktno na naplatak. Ventili i njihovi sastavni dijelovi mogu biti od gume, pa su skloni oštećivanju kroz vrijeme. Njihova zamjena prilikom kupnje novih pneumatika jeftin je način da zaštitite vaše pneumatike, vozilo i sebe. Kapica ventila također je važna. Ona je primarna zaštita od propuštanja zraka i pomaže pri zaštiti od prašine i čestica prljavštine. Morate provjeravati stanje ventila i kapica ventila kako biste:

• Zadržali nepropusnost i spriječili ispuštanje zraka

• Održali ispravnu vrijednost pritiska u pneumatiku

• Osigurali duži vijek trajanja pneumatika.

Zakonski propisi o sigurnosti prometa
Prema zakonskim propisima o sigurnosti prometa zimske se gume montiraju na sva četiri kotača. Zimska guma ima na bočnici oznaku M+S, što je zakonski propisana zimska oprema osobnog vozila na sva četiri kotača. Regularno se pod zimskom opremom može smatrati i ljetna guma s najmanje 4 mm dubine profila s obaveznim lancima za snijeg na pogonskim kotačima, a u gorskim predjelima i na sva četiri kotača. U praksi to nije preporučljivo zbog velike krutosti ljetnih guma koje na hladnoći i skliskoj podlozi postaju vrlo opasne te se ponašaju se poput plastike.
Zimske gume
Zimska guma ima na bočnici oznaku M+S, što je zakonski propisana zimska oprema osobnog vozila na sva četiri kotača. Pri temperaturi od 7ºC, važno je na kotačima vozila imati zimske gume, prvenstveno zbog mekše, gumene smjese koja zadržava elastičnost i pri vrlo niskim temperaturama. Dublji kanali kod zimskih guma optimalno izbacuju vodu i bljuzgavicu, a višestruko veći broj lamela na blokovima gaznog sloja kod zimskih guma u odnosu na ljetne gume osigurava dobro prianjanje u zimskim uvjetima vožnje.

Proizvodnja i proizvodni procesi u gumarstvu

Ekstrudiranje
Ekstrudiranje je proces potiskivanja sirove gumene smjese kroz metalnu matricu, oblika gotovog gumenog profila. Ekstrudirani gumeni profili primjenjuju se kao brtvila u industrijskim pogonima za prigušivanje vibracija, buke, zaštitu od prašine ili temperaturne barijere.
Gasket Jet (WATER JET)

tehnologija_i_procesi_waterjetGasket Jet je visokotehnološki oblikovan proces za izradu plosnatih brtvila, velike točnosti i vrhunske kvalitete. Nakon određivanja oblika brtve temeljem uzorka ili preuzetih nacrta (AUTO CAD), sustav GASKET JET izrezuje brtve vodenim mlazom nešto debljim od ljudske kose. Tlakom od cca 4000 bara i brzinom koja jednaka gotovo trostrukoj brzini zvuka, vodeni mlaz, pored klasičnih brtvenih materijala, izrezuje i ostale najtvrđe materijale. U komori za nemetalne brtve moguća je izrada u tlocrtnoj površini 4000×2000 mm. Izrađena brtva, odnosno njezin oblik, vrsta materijala itd.. može se pohraniti u memoriji kompjutera i ponovno izraditi.

Guma

• Godine 1839. Goodyear je otkrio vulkanizaciju, postupak prerade sirove gume kojoj se na visokoj temperaturi i pod velikim tlakom dodaje sumpor, čime guma dobiva svoja svojstva.

• Dunlop je 1888. patentirao pneumatsku gumu, prethodnika današnjeg pneumatika.

• 1891. Édouard Michelin, koji je bio poznat po svom radu na usavršavanju vulkanizirane gume je napravio pneumatsku gumu koja se lako mogla skinuti s kotača i zakrpati.

U kombinaciji s ojačivačima kao što su čelična žica i najlonske niti, guma postaje visoko učinkovita sirovina za velika opterećenja. Automobilska guma je najbolji primjer takve kompleksne tvorevine. Guma je elastični produkt, koji se dobije prevođenjem prirodnog ili sintetskog kaučuka u umreženu strukturu. To je materijal koji se može reverzibilno deformirati u širokom temperaturnom intervalu. Povezivanje makromolekula kaučuka se naziva vulkanizacija.

Gumeni granulat
Gumeni granulat dobiva se modernom tehnologijom višestrukog mehaničkog usitnjavanja otpadnih guma uz istovremeno izdvajanje čelika i tekstila. Granulat se postupno prosijava u specijalnim sitima te se tako dobivaju različite veličine granulata ili gumenog praha (granulacije).
Gumene niti
Gumene niti dobivaju se brušenjem različitih vrsta guma na posebnim za to predviđenim strojevima. Gumeni granulat, gumeni prah i gumene niti upotrebljavaju se za izradu širokog raspona proizvoda kao što su: podloge za sportske terene i zaštitne podne obloge, obloge u stajama, obloge za izolaciju krovova, zvučne barijere u graditeljstvu, različite oznake u cestovnom prometu, potplati za cipele, pune gume za kolica i kante za smeće, automobilski dijelovi, razni prešani proizvodi, porozna bitumenska veziva, dodatak asfaltima itd.
Gumiranje valjaka
Gumiranje valjaka je proces oblaganja metalnih jezgri sirovom gumenom smjesom. Obrada valjka vrši se sačmarenjem metalne jezgre valjka, oblaganjem sirovom smjesom, vulkanizacijom u autoklavu i završnim brušenjem na traženu mjeru. Primjena valjaka u funkciji transporta (metalska, građevinska, drvna industrija), zatim valjci u funkciji nanosa boje (grafička industrija), valjci u funkciji nanosa ljepila (proizvodnja drvnih elemenata), te valjci kao pogonski elementi kod različitih transportera, transportnih traka i sl.
Gumiranje posuda
Gumiranje posuda je proces oblaganja različitih rezervoara za agresivne medije (kiseline, lužine), kompletnih cjevovoda ili njihovih dijelova, kućišta ventila (membranski ventili), bazena,vibratora za čišćenje metalnih otkivaka, anionsko-kationskih izmjenjivača, te različitih galvanskih kada i ostalog gumenom smjesom.
Gumene transportne trake

Transportne trake za komadne ili rasute terete proizvode se za širok raspon primjene u različitim uvjetima uporabe, a dobro definiranje karakteristika trake preduvjet je za njezinu efikasnu konačnu uporabu s aspekta snage – natezne izdržljivosti, broja umetaka (platana), debljine gumenih slojeva, karakteristika slojeva i gumene obloge za otpornost na temperature te agresivne medije, za vuču tereta pod kutom (elevatorske trake). Spajanje transportnih traka može biti tzv. “vrućim postupkom” kada se traka spaja vulkanizacijom ili “hladnim postupkom” pri čemu se traka spaja lijepljenjem. Montaža transportnih traka moguća je i u pogonima ili postrojenjima na lokaciji korisnika gdje terenska stručna ekipa može otkloniti kvarove i spriječiti dulje zastoje u radu.

Vrste gumenih transportnih traka:

• dva ili više EP uložaka – Y

• W i WH– otporne na habanje

• S, K– vatrootporne i samogasive

• MOR, MG, GMG; otporne na ulja

• T1, T2, T3; temperaturno otporne

• CHEVRON; s vulkaniziranim profilima visine od 14 do 32 mm, širine do 2200 mm

• RIPCHEK; RC, SC, BC; s poprečnim metalnim ojačanjem – za mobilne drobilice

• ELEVATORSKE TRAKE; za vertikalan transport, na koje se pričvršćuju metalne i PVC šalice

Kaučuk
Prirodna ili sintetska masa koja služi u proizvodnji gume. Prirodni kaučuk je osušeni mliječni sok kaučukovca, to je visokomolekulski kondenzacijski produkt različitih nezasićenih ugljikovodika (izoprena, butadiena, stirena i dr.), a sintetski kaučuk je zajednički naziv za niz proizvoda kemijske industrije koji zamjenjuju prirodni kaučuk.
Obloge za staje
Obloge za staje su gumene podne obloge u stajama koje su pogodnije za papke i kopita jer oni lagano uranjaju u podlogu. Mekoća i toplinska ugoda ležanja na gumenoj podlozi smanjuje stres životinjama te one povećavaju svoja kondicijska svojstva: pokretljivost, zdravije noge i papke te više mlijeka što rezultira s manje veterinarskih intervencija. Gumene obloge primjenjuju se i u prostorima za trening (jahališta se brzo suše i nisu skliska), podlogama u stajama, zaštitnim stijenama hangara, posudama za vodu, zaštitnim ogradama, podlogama za silose i skladišta i dr.
Poliuretan
Poliuretan je visokokvalitetan umjetni materijal (elastomer) koji “zamjenjuje” gumu. Ima vrlo dobre fizikalno-tehničke karakteristike: čvrstoća, prekidno istezanje, tvrdoća, odbojna elastičnost, velika otpornost na habanje i odlične kemijske karakteristike – postojanost prema hidrolizi i starenju, otpornost na mikroorganizme, na razrijeđene kiseline i lužine. Tvrdoća poliuretana je od 70 do 94 Sh A skale.
Seal Jet

tehnologija_i_procesi_sealjetProizvodnja brtvila sustavom SEAL JET predstavlja jednu od najmodernijih tehnologija u svijetu. Priprema i izrada odvija se potpuno kompjutoriziranom opremom najnovije generacije ”NG 40” proizvođača ”ECONOMOS”. Više od 150 predprogramiranih profila uz 17 vrsta standardnih materijala za izradu brtvi omogućuje udovoljavanje zahtjevima brtvljenja u sustavima pritisaka od 0 – 700 bara. Brtveni materijali koncipirani su na način da pokrivaju sve medije u sustavima hidraulike i pneumatike, te temperature od -200ºC do +260ºC. Sustav SEAL JET omogućuje isporuku brtvila u vrlo kratkom roku.

Vulkanizacija

Englez Thomas Hancock 1843. definirao je postupak nastajanja gume u određenim omjerima osnovnog sastojka kaučuka i dodataka te vremenu i temperaturi grijanja i nazvao ga ”vulkanizacija”.

Vulkanizacija je kemijsko-tehnički proces pri kojem se kaučuk pod utjecajem pritiska, vremena i temperature pretvori u gumu koja tako postane otporna na kemijske i atmosferske utjecaje te mehanička naprezanja.

Zaštitne gumene obloge

Zaštitne gumene obloge izrađuju se od gumenog granulata, dobivenog reciklažom otpadnih automobilskih guma. Čvrsta i elastična gumena obloga je vodopropusna, ima odlična protuklizna svojstva, dobra svojstva toplinske izolacije i apsorbiranja zvuka – smanjuje buku i otporna je na habanje s dugim vijekom trajanja.

Podne obloge pružaju učinkovitu zaštitu od ozljeda, pa su stoga namijenjene za oblaganje površina na dječjim igralištima, školskim dvorištima i dječjim vrtićima, terenima za igru i sport, rehabilitacijskim centrima, centrima za njegu starijih osoba, terasama, radionicama, garažama, oko bazena i sl.

Copyright © 2013, GumiImpex - GRP | Mapa stranice