AdBlue
AdBlue je visoko pročišćena bezbojna tekućina. Sadrži demineraliziranu vodu i ureu (32,5%). Glavna komponenta AdBlue je amonijak, on je kemijski formiran hidrolizom uree namijenjene motorima vozila. AdBlue se koristi kod dizel motora koji koriste SCR tehnologiju. Ova tehnologija (selektivna katalička redukcija) smanjuje štetne emisije dušikovih oksida (NOx). AdBlue se ubrizgava u katalizator SCR sustava, gdje uzrokuje kemijsku reakciju s amonijakom. Ta kemijska reakcija pretvara otrovne dušikove okside u dušik i vodenu paru, koji nisu opasni za okoliš. Svi proizvođači vozila s dizel motorima moraju ispunjavati Euro 5 i Euro 6 zahtjeve za dizelske motore.U Euro 5 zahtjevu, emisije u skladu s propisima mogu se postići korištenjem različitih tehnologija, dok Euro 6 zahtjev (koji je stupio na snagu u siječnju 2014. godine) nalaže korištenje selektivne katalitičke redukcije s AdBlueom.
Antifriz
Rashladnu tekućinu, antifriz postojane koncentracije rabite cijele godine.  Ona se mora u automobilu nalaziti tijekom cijele godine jer štiti od korozije, a prije zime je potrebno provjeriti postotak antifriza, koji ne smije biti manji od 33% što je dovoljno za zaštitu motora do -15 C. Svake dvije godine je preporučljivo mijenjati antifriz i ne miješati ga s različiti tipovima antifriza.
Automobilska stakla
Automobilska stakla nikako nemojte zalijevati vrućom vodom jer zbog razlika u temperaturi može doći do pucanja stakla. Automobilsko staklo prekrijete ceradom, specijalnom folijom, dekom ili starim novinskim papirom kako ne bi došlo do zamrzavanja stakla. Što se tiče metlica za staklo, važno je provjeriti da li imaju kakva oštećenja i potrebno je paziti da se ne koriste ako na staklu ima leda jer će se odmah uništiti.
Balansiranje guma
Neizbalansirane gume uzrokuju vibraciju koja može dovesti do zamora vozača, preuranjene ili nepravilne istrošenosti guma, te nepotrebnog trošenja ovjesa vašeg automobila. Gume se prvi puta moraju balansirati kad se montiraju na kotače ili kad se ponovno stavljaju nakon popravka. Balansiranje guma mora se provjeravati na prvi znak vibracije.
Centriranje vozila (optika)
Vozilo je propisno centrirano kad su sve komponente ovjesa i sustava upravljanja stabilne kad guma s kotačem funkcionira dobro. Ako ste primijetili nejednako trošenje guma, to može biti uzrokovano pogrešno centriranim vozilom te se morate obratiti stručnjaku za pomoć.
DOT oznaka
Oznaka DOT znači da guma zadovoljava važeće sigurnosne standarde koje određuje Ministarstvo transporta SAD (DOT). Blizu se nalazi identifikacijski ili serijski broj gume – kombinacija brojeva i slova do dvanaest znakova. reading-a-tyre_hr_tcm1329-81551_tcm1454-81551
Ekonomski učinak korištenja obnovljenih (protektiranih) guma
Obnavljanje ili protektiranje guma je tehnologija kojom se korištene gume čine ponovno upotrebljivima putem zamjene istrošenog i oštećenog vanjskog sloja novim slojem gume.  Korištenjem obnovljenih (protektiranih) guma za teretna vozila i autobuse, prijevoznici izravno smanjuju obrtne troškove jer je obnovljena guma jeftinija od nove. Kvaliteta konačnog proizvoda, obnovljene teretne ili autobusne gume, temelji se na pouzdanom odabiru karkase, rabljene  gume. U proces obnavljanja ulaze samo karkase koje udovoljavaju propisanim standardima Pravilnika ECE R 109. Karkasu dobrih kvalitativnih osobina svaki korisnik može predati u Gumiimpex-GRP na uslužno obnavljanje. Tu će je stručnjaci provjeriti prije ulaska u postupak obnavljanja i ako zadovoljava sve propisane standarde, obnoviti je. Iskusni stručnjaci Gumiimpex-GRP-a će u suradnji s korisnikom gume definirati što će biti najfunkcionalnije rješenje te, sukladno dogovoru, obnoviti automobilsku gumu. To je svakako najbolja varijanta za svakog korisnika jer plaća samo uslugu obnove gume. Ako korisnik nema svoju karkasu ili je ona oštećena toliko da ne može ući u proces obnavljanja, u Gumiimpex-GRP-u može se kupiti cijela obnovljena guma prema zahtjevu i karakteristikama koje definira korisnik. U vulkanizerskoj radionici moguća je i montaža obnovljenih guma na teretno vozilo, prikolicu ili autobus. Osim ekonomskog učinka, obnova guma ima naravno i pozitivan ekološki učinak, jer za proizvodnju jedne nove gume utroše se otprilike 182 litre nafte i njezinih derivata. Za obnovu gume potrebno je 35 litra.
Euro 6 zahtjev
U siječnju 2014. godine donesen je Euro 6 zahtjev  koji nalaže znatno smanjuje onečišćenost zraka štetnim tvarima iz gospodarskih vozila i korištenje selektivne katalitičke redukcije s AdBlueom. Novi Euro 6 motori konstruirani su tako da se već pri malom broju okretaja postižu maksimalni okretni moment. U odnosu na Euro 5 vozila, Euro 6 vozila štede oko 1,5 litara na 100 kilometara, 80% manja emisija dušikovih oksida i 66% manje čestica čađe. A AdBlue ubrizgavanjem u katalizator SCR sustava, uzrokuje kemijsku reakciju s amonijakom koja pretvara otrovne dušikove okside u dušik i vodenu paru, koji nisu opasni za okoliš.  
Kada je najbolje upotrijebiti lance za snijeg?
Zimska oprema obvezna je kada je na cesti više od 5 cm snijega. Ako na automobilu imate četiri ljetne gume potrebno je na pogonske kotače staviti lance za snijeg kada na cesti ima više od 5 cm snijega. Lance za snijeg, potrebno je uvijek imati u automobilu za vrijeme zime. Kako ne bi došlo do oštećenja automobila maksimalna preporučena brzina za vožnju s lancima za snijeg je 80 km/h, a na kolnicima bez snijega i leda obavezno skinite lance.
Kada je potrebno zamijeniti gume?
Ljetne gume gube elastičnost već pri temperaturi nižoj od 7 °C. Također tada gube i svojstvo prianjanja na podlogu te se zato automobil više skliže, stoga je najbolje zamijeniti auto gume u studenome i prije nego padne prvi snijeg.  Minimalna dubina profila zimskih guma je 4 mm jer bolje prianjaju, te su bolje upravljive u zimskim uvjetima na cestama.  Preporuka je da se tlak u gumama održava prema propisima proizvođača i da se češće provjerava u zimskim uvjetima. Gume treba promijeniti i ako se na njima uoče oštećenja, to uključuje napukline na gumi na vanjskom dijelu gazećeg sloja, ramenom dijelu, na strani karkase, iskrivljenja i slično. Još jedan razlog da zamijenite gume je starost pneumatika, ako  je pneumatik stariji od 10 godina, preporučujemo da ga zamijenite.
Kako čitati oznake na gumi
Oznaka dimenzije gume najvažniji je podatak. DOT – 2109 znači da je guma proizvedena u 21. tjednu 2009. godine. Na svakoj gumi uočit ćemo niz različitih oznaka. Neke od njih su nam važne, poput točne dimenzije pneumatika te indeksa nosivosti i brzine na koju je guma testirana. Na bočnoj strani svake auto-gume zapisane su sve potrebne informacije od kojih je najvažnija oznaka dimenzije. Na primjeru gume za osobno/putničko vozilo, vidjet ćemo najjače istaknutu oznaku npr. 215/65 R 15 i to je dimenzija gume koju bismo u pravilu trebali znati. U oznaci 215/65 R 15 prvi broj označava širinu gume u milimetrima, znači širina je 215 milimetara. Broj 65 je omjer visine u odnosu na širinu gume u % koji u ovom slučaju iznosi 65%. Slovo ''R'' označava radijalnu gumu što znači da su tanke kordne niti, koje izgrađuju slojeve karkase koja čini unutrašnjost gume, postavljene radijalno u gumi. Zadnji broj ''15'' označava promjer kotača od jednog do drugog kraja i u ovom slučaju promjer je 15 inča (cola). Ukoliko dimenziju gume ne znamo točno ili smo kupili rabljeno vozilo, svakako treba pogledati u knjižicu vozila gdje pišu originalno propisane dimenzije guma za svako vozilo što valja poštivati. Uz navedene oznake dimenzije stoji i tzv. ''brzinski razred'' koji se označava slovom, pa npr. slovo ''H'' označava maksimalnu brzinu od 210 km/h. Danas svaka guma ima indeks istrošenosti profila i čim je guma na samo jednoj točki došla do oznake istrošenosti profila, gumu treba zamijeniti novom, zbog vlastite sigurnosti u prometu.
Simbol Značenje
215 Širina gume u milimetrima. Ova guma je široka 215 milimetara.
65 Omjer visine u odnosu na širinu gume. Oznaka 65 označava da je visina jednaka 65% širine gume.
R Radijalna konstrukcija gume.
15 Promjer kotača od jednog kraja do drugog. Promjer ovog kotača je 15 inča.
Kako niske temperature utječu na automobilske gume?
Već pri temperaturi od 7ºC ljetne gume, zbog drugačije smjese koja odgovara uporabi na visokim temperaturama, postaju krute i na skliskom kolniku vrlo slabo prianjaju uz podlogu. Opasnost da će se dogoditi nesreća pri temperaturi od 7ºC ili nižoj šest je puta veća nego ljeti. Široke gume mogu klizati već kod temperature ispod 10ºC, a toga je svjesno vrlo malo ljudi. Čak 70% automobilskih nesreća uzrokuju neodgovarajuće gume ili pokrivač na cesti. Odaberite odgovorajuće gume ovisno o sezoni koja nadolazi.
Kakav je zaustavni put na niskim temperaturama (usporedba ljetnih i zimskih guma u tim uvjetima)?
Najbolji dokaz kakve prednosti za sigurnost imaju zimske gume jest test kočenja: vozila s ljetnim gumama na zimskim cestama pri brzini od 50 km/h zaustavljaju se tek nakon 43 metra, bez obzira na dezen gaznog sloja. Vozilo sa zimskim gumama pri istoj se brzini potpuno zaustavlja već nakon 35 metara. Koliko je ''dragocjeno'' ovih 8 metara najbolje znaju oni koji su to iskusili! Samo zimske gume, ''mekšom'' gumenom smjesom koja je elastičnija na niskim temperaturama, lameliranim dezenom gaznog sloja i optimalnim prianjanjem uz kolnik, mogu osigurati dobar kontakt s cestom.
Kako udovoljiti zimskim uvjetima na kolniku?
Brojni vozači automobila smatraju da im se ne može dogoditi ništa ili gotovo ništa ako su njihova vozila opremljena najnovijim sigurnosnim sustavima. Ako se pri temperaturi ispod 7ºC nađete s ljetnim gumama na glatkome ledu ili mokrom kolniku, ne mogu vam pomoći ni najbolji sustavi protiv blokiranja kotača ni program za elektronički nadzor stabilnosti, odnosno za kontrolu nad proklizavanjem kotača. Snijeg i poledica zimi najteži su uvjeti za kretanje cestama, u kojima je odgovarajuća zimska oprema na vozilu itekako dragocjena. I mokar kolnik uz niske temperature pogoršava uvjete kretanja i sigurnost vožnje. Takvim zahtjevima kretanja cestama, zbog svih navedenih prednosti, udovoljavaju samo zimske gume na svim kotačima automobila.
Kupnja zimskih auto guma
Pravilnim odabirom guma, uz pomoć stručnjaka u vulkanizerskom servisu, povećava se sigurnost u prometu ali i produžuje vijek trajanja guma. Pri kupnji auto guma važno je određivanje točnih dimenzija auto guma koje idu na vaše vozilo, što možete saznati od svog vulkanizera ili jednostavno iščitati s auto guma koje su već montirane na kotače vašeg automobila. Kako bi odabrali najbolje auto gume za vaš automobil, pri posjetu specijaliziranom dućanu za prodaju auto guma zamolite prodavača da vam pomogne pri odabiru ili sami potražite odgovarajuće auto gume ako imate točne dimenzije. Preširoke gume pružaju veći otpor kotrljanja, osobito u zavojima, što smanjuje sigurnosna svojstva u vožnji a povećava i potrošnju goriva. Kad je riječ o dimenzijama gume, treba ostati pri tvornički određenim mjerama, dok o marki i modelu svatko može razmisliti zavisno o stilu vožnje i vrsti prometnica kojima se najviše kreće. Kada se odlučite za model auto guma, kupite sve 4 zimske auto gume. Ako kupite samo dvije zimske gume, a druge dvije su ljetne, time dobivate samo djelomično upravljiv automobil u uvjetima snijega ili leda. Zato je puno bolje uložiti u početku malo više novaca u kupnju svih četiriju zimskih auto guma radi potpunije sigurnosti i užitka vožnje, ali nakon par sezona ćete napokon shvatiti da kupnjom zimskih auto guma niste u minusu već ste financijski na nuli jer se vaše ljetne gume koje ne koristite preko zime neće potrošiti već traju dvostruko dulje, dok je sigurnosni faktor neusporedivo veći. Kada ste konačno kupili auto gume, pitanje je što s ljetnim gumama koje su nam ostale. Možete ih uskladištiti kod kuće, ali napomena je da ako su skladištene u neprikladnim uvjetima, gume mogu promijeniti svojstva, što rezultira bržim trošenjem. Hotel za pneumatike jedno je od rješenja; vulkanizerski servis Gumiimpex-GRP skladišti auto gume po sezoni u idealnim uvjetima.
Kupnja ljetnih auto guma
Pravilnim odabirom guma, uz pomoć stručnjaka u vulkanizerskom servisu, povećava se sigurnost u prometu ali i produžuje vijek trajanja guma. Pri kupnji auto guma važno je određivanje točnih dimenzija auto guma koje idu na vaše vozilo, što možete saznati od svog vulkanizera ili jednostavno iščitati s auto guma koje su već montirane na kotače vašeg automobila. Kako bi odabrali najbolje auto gume za vaš automobil, pri posjetu specijaliziranom dućanu za prodaju auto guma zamolite prodavača da vam pomogne pri odabiru ili sami potražite odgovarajuće auto gume ako imate točne dimenzije. Preširoke gume pružaju veći otpor kotrljanja, osobito u zavojima, što smanjuje sigurnosna svojstva u vožnji a povećava i potrošnju goriva. Kad je riječ o dimenzijama gume, treba ostati pri tvornički određenim mjerama, dok o marki i modelu svatko može razmisliti zavisno o stilu vožnje i vrsti prometnica kojima se najviše kreće. Kada se odlučite za model auto guma, kupite sve 4 ljetne auto gume. Ako imate kombinaciju dvije ljetne i dvije zimske gume, time dobivate samo djelomično upravljiv automobil u ljetnim uvjetima. Zato je puno bolje uložiti u početku malo više novaca u kupnju svih četiriju ljetnih auto guma radi potpunije sigurnosti i užitka vožnje, ali nakon par sezona ćete napokon shvatiti da kupnjom ljetnih auto guma niste u minusu već ste financijski na nuli jer se vaše zimske gume koje ne koristite preko ljeta neće potrošiti već traju dvostruko dulje, dok je sigurnosni faktor neusporedivo veći.
Lanci za snijeg
Lanci su važan dio zimske opreme. Iako nisu obavezni ako posjedujete sve četiri zimske gume, uvijek ih držite u prtljažniku za slučaj osobito teških uvjeta za vozilo, posebice ako krećete put planinskih predjela. Svaki korisnik lanaca za snijeg mora voditi računa o sljedećem:
  • Prije kupnje provjerite točnu dimenziju guma na svom vozilu kako bi dužina i dimenzije lanaca u potpunosti odgovarale.
  • Lance uvijek isprobajte i dobro uvježbajte stavljanje lanca na kotač na suhom, prije snijega i leda. Zatražite uz lance brošuru / razumljivu uputu, po mogućnosti sa slikama za postavljanje.
  • Ne stežite lance previše jer one ne smiju biti ''steznik ga gumu'', mogu je oštetiti.
  • S lancima nikada ne vozite prebrzo. Prilagodite brzinu vozila i ne prelazite 50 km/h.
  • Na suhom kolniku, bez snijega i leda, obavezno skinite lance s kotača.
Ljetne auto gume
Ljetne gume stvorene su kako bi bili otporniji na više temperature. Zato je konstrukcija tvrđa, ojačana na bokovima gume radi stabilnosti u zavojima i općenito veće koncentracije sintetskih materijala u odnosu na prirodnu gumu. Ljeti, osim što su temperature zraka više, radna temperatura gume je viša. Radna temperatura rezultat je većih brzina (logično zbog lijepog vremena, vidljivosti, suhog kolnika itd.) i veće dodirne površine s kolnikom. Minimalna temperatura zraka ispod koje se ljetne gume prestaju koristiti i mijenjaju s adekvatnim zimskim auto gumama, iznosi 7 stupnjeva Celzijevih.
Ljetne gume zimi
Ljetne gume na suhom kolniku i u normalnim uvjetima imaju iznimne performanse, ali to ne možemo reći za njihove performanse u zimskim uvjetima.  Kontakt između ljetne gume i snježnog kolnika, u odnosu na zimsku gumu, četiri je puta slabiji. Upravo zbog toga, zaustavni put kod zimske gume u zimskim uvjetima, vidno je kraći od zaustavnog puta ljetne gume u istim uvjetima. Što su temperature niže to je razlika vidljivija. Ljetna guma zbog svojih svojstava zimi skliže i kad nema snijega, dok se s druge strane zimska guma, zbog svojih svojstava ljeti prekomjerno troši i gubi performanse za sljedeću zimu. Primjerice, automobil s ljetnim gumama trebao bi se, pri punom kočenju iz brzine od 100 km/h zaustaviti nakon približno 40 metara. Sa zimskim gumama, pak, nerijetko mu za to trebaju još dvije dužine vozila. Razlika u dužini zaustavnog puta odgovara razlici u brzini od približno 40 km/h između stajanja i mogućeg sudara.
Najvažnije o auto-gumama
Da bismo u prometu bili sigurni, bar što se tiče guma na našem vozilu, moramo poštivati dva osnovna pravila. Najvažnije je na vozilu uvijek koristiti propisanu dimenziju guma koja je navedena u Knjižici vozila, npr. 195/65 R15. Drugo je pravilo sezonska izmjena guma – zimi koristiti zimske gume, a u toplijim mjesecima ljetne. Samo tako gume pružaju najbolje odlike za našu veću sigurnost u prometu. Svaka guma ima i oznaku brzinskog razreda, npr. oznaka T znači da guma može podnijeti maksimalnu brzinu od 190 km/h. Stoga kad kupujete gume, vodite računa o brzinskom indeksu koji vam je potreban i ne prekoračujte označenu brzinu. Ključan faktor za sigurnu vožnju i duži vijek trajanja guma je održavanje propisanog tlaka u gumama. Provjerite ga najmanje jednom mjesečno. Gume mogu izgubiti 3-6% tlaka mjesečno a da vozač to ne primijeti. Nedovoljan pritisak može i do 4% povećati potrošnju goriva ali i smanjiti životni vijek gume čak do 45%. Nedovoljno napumpane gume mogu utjecati na izazivanje prometne nesreće ili znatno smanjiti mogućnost manevra u zahtjevnim trenucima na cesti. Tlak u gumama smanjuje se s padom temperature zraka. Stoga osobito zimi pritisak treba češće provjeravati. Važno je pratiti istrošenost guma prema indikatoru u utorima gazne površine. Čim indikator postane vidljiv, gume treba zamijeniti. Ako niste sigurni za brzinski indeks i indikator istrošenosti gume, zatražite pomoć i savjet vulkanizera. Oštećenja na gumama treba odmah sanirati kod stručnih osoba – vulkanizera. To uključuje i brigu o rezervnoj gumi u kojoj je također važna provjera pritiska kako se ne bismo neugodno iznenadili kad nam upravo ta guma zatreba. Zato pritisak u rezervnoj gumi neka bude za 0,5 bara viši od propisanog. Gume treba čuvati u zatvorenom prostoru, zaštićene od vlage, svjetlosti i topline, te ozonskih i kemijskih utjecaja.  
Obloge za staje – najčešće postavljana pitanja
Moraju li se papci češće njegovati zato što su gumene podloge mekanije i nema toliko habanja papaka?
  • NE - kao i kod normalnih podnih obloga, preporučuje se dvaput godišnje temeljito obraditi papke. Prednost je kod gumenih obloga u tome što održavaju papke zdravijima i čuvaju ih od mehaničkih oštećenja pa sami tretmani oduzimaju znatno manje vremena.
Funkcionira li čišćenje poda s kanalićima neometano?
  • DA - jer su gumene obloge izrezane i prilagođene točnim dimenzijama poda i kanalića i jer su životinje aktivnije na mekanoj podlozi, više se kreću pa se nečistoće ravnomjerno raspoređuju.
Isplati li se investicija u mekane podne obloge?
  • DA - jer se povećava mobilnost i produktivnost goveda,
  • smanjuju se mehaničko-traumatska oboljenja papaka,
  • smanjuju se osipanja stada do kojih inače dolazi zbog bolesti papaka,
  • poboljšava se plodnost,
  • znatno su manji troškovi obnove stada i prostora,
  • smanjuju se troškovi održavanja i veterinarski troškovi.
Pridonose li podne obloge smanjenju troškova za obnovu stada?
  • DA - jer na podu sigurnom od sklizanja goveda pokazuju mnogo veću želju i aktivnost glede rasploda,
  • jer se sprječava prerano osipanje stada,
  • jer se tako proširuju i poboljšavaju mogućnosti uzgoja.
Mogu li se podovi s kanalima obložiti gumenim oblogama?
  • DA - jer se za svaku izvedbu poda obloge i izrezi na njima mogu prilagoditi zatečenoj situaciji..
  • Zašto su zapravo papci na mekanijim podlogama zdraviji?
  • Ne dolazi do opterećenja, pogotovo zadnjih papaka.
  • Ne oštećuje se nosivi rub papka kao na tvrdom podu.
  • Težina se ravnomjerno raspoređuje po cijelom papku.
  • Kod aktivnijih životinja papci su mnogo bolje prokrvljeni.
Liježu li junice češće na prolazima obloženim gumenim oblogama?
  • NE - jer ih mekana podloga oslobađa straha od klizanja i ozljeda te se češće i slobodnije kreću nego inače.
Općenito o zimskim gumama
U našem regionalnom podneblju, vrućih ljeta i hladnih zima, valja slijediti pravilo sezonske izmjene guma. Već pri temperaturi od 7ºC, važno je na kotačima vozila imati zimske gume, prvenstveno zbog mekše, elastične gumene smjese na bazi silike od koje se izrađuju zimske gume. Dublji panelni kanali kod zimskih guma optimalno izbacuju vodu i bljuzgavicu, a višestruko veći broj lamela na blokovima gazmog sloja kod zimskih guma u odnosu na ljetne gume osigurava dobro prijanjanje u zimskim uvjetima kolnika. Zimske gume imaju na bočnici oznaku oznaku M+S ili M+S s pahuljicom. Montiraju se, sukladno Zakonu o sigurnosti prometa, na sva četiri kotača automobila. Na svakom automobilu posebnu pozornost treba posvetiti pneumaticima jer su oni izuzetno važni za aktivnu sigurnost u prometu, stoga je bitno je da su na vozilu sve 4 gume zimske za prometovanje u otežanim zimskim uvjetima.
Pravilno skladištenje ljetnih guma
Kada ste konačno kupili auto gume, pitanje je što s ljetnim gumama koje su nam ostale. Možete ih uskladištiti kod kuće, ali napomena je da ako su skladištene u neprikladnim uvjetima, gume mogu promijeniti svojstva, što rezultira bržim trošenjem. Uvjeti pravilnog skladištenja: - Prije izmjene guma obilježite gume koje su bile montirane sprijeda kako bi im zamijenili položaj sa zadnjima u sljedećoj sezoni. - Operite gume i naplatke i izvadite sve kamenčiće ili strana tijela iz žljebova u ripni guma. - Pneumatici moraju biti uskladišteni na mjestu na kojem je uvijek hladno, suho i ima prirodnu ventilaciju. Ako se pneumatici skladište vani na otvorenom moraju biti prekriveni neprozirnom ceradom koja je potpuno nepropusna jer pneumatici moraju biti zaštićeni od sunca i snažne umjetne svjetlosti, te UV zraka. - Temperatura mora biti niža od 35 ̊C i potrebno je izbjegavati upotrebu ili skladištenje bilo kakvih kemikalija u prostoriji u kojoj se skladište gume. - Pneumatici moraju biti složeni okomito na jednoj od polica koja se nalazi minimalno 10 cm od tla. Kako se ne bi deformirali, preporučuje se rotacija jednom mjesečno. Ako su gume bez naplataka preporučuje se da se poslože vertikalno. Ako smatrate da ne možete zadovoljiti sve uvjete, onda je hotel za pneumatike pravo rješenje za Vas. Vulkanizerski servisi Gumiimpex-GRP Varaždin i Zagreb skladište auto gume po sezoni u idealnim uvjetima. PRAVILNO SKLADIŠTENJE GUMA
Provjeravanje gazne površine gume
Sve gume za osobne automobile, lagane kamione, srednja dostavna vozila i teretna vozila imaju indikatore istrošenosti gazne površine. Indikatori su smješteni u utorima gazne površine na nekoliko mjesta jednako po obimu gume. Kad je guma istrošena do te mjere da i jedan od indikatora dođe u istu ravninu sa šarom, vrijeme je da se guma promijeni.
Pumpanje guma
Propisan tlak u gumi je ključni faktor za sigurnu vožnju i duži vijek trajanja guma. Preporučuje se provjeriti tlak guma barem jednom mjesečno s preciznim ispitivačem tlaka za gume. Obavezno provjerite tlak dok su gume hladne i u stanju mirovanja neko vrijeme. Budete li vozili, pa i jedan kilometar, to će uzrokovati rast tlaka u gumi te vam dati pogrešna očitavanja.
Servis automobila
Jedna od važnijih priprema automobila za zimu je servisiranje vašeg automobila.  Provjera ispravnost akumulatora, grijača, filtera za gorivo. Zbog obavezne upotrijebe svijetla tijekom zimskih mjeseci potrebno je provjeriti i ispravnosti žarulja, te jesu li "farovi" možda postavljeni prenisko ili previsoko. Ako smatrate da nemate dovoljno znanja, prepustite servisiranje vašeg automobila stručnjacima.
Sezonska izmjena guma
U našem podneblju, uz vruća ljeta i hladne zime, valja slijediti pravilo sezonske izmjene auto guma. U zimskim uvjetima to iziskuju ne samo poledica i snijeg, već prvenstveno niske temperature. Već pri temperaturi od 7ºC, a osobito na nižim temperaturama, samo su zimske gume dovoljno elastične da dobro prianjaju uz podlogu jer su napravljene od mekše gumene smjese s većim udjelom silike. Zimske gume imaju i do 5 puta više lamela na blokovima i kanala nego ljetne, što je za snijeg i bljuzgavicu nezamjenjiva prednost. Zimska guma ima na bočnici oznaku M+S ili oznaka M+S s pahuljicom, što je zakonski propisana zimska oprema osobnog vozila na sva četiri kotača. Regularno se pod zimskom opremom može smatrati i ljetna guma s najmanje 4 mm dubine profila s obaveznim lancima za snijeg na pogonskim kotačima, a u gorskim predjelima i na sva četiri kotača. U praksi to nije preporučljivo zbog velike krutosti ljetnih guma koje na hladnoći i skliskoj podlozi postaju vrlo opasne, ponašaju se poput plastike. Budući da zimi pada temperatura, opada i tlak u pneumaticima. Zato provjerite tlak u auto gumama kad padne temperatura. Da bi se izbjeglo proklizavanje prilikom pokretanja vozila na snijegu ili ledu, treba postepeno dodavati gas. Gume su presudne za sigurnost u vožnji. Stoga kupnju guma treba shvatiti kao investiciju, a ne samo kao trošak. Pravilnim odabirom guma, uz pomoć stručnjaka u vulkanizerskom servisu, povećava se sigurnost u prometu ali i produžuje vijek trajanja guma. Pri odabiru guma treba poštivati pravila proizvođača, koji određuje dimenziju i vrstu gume koja najbolje odgovara vozilu.  
Starenje pneumatika
gume-v_92514S1   O starenju pneumatika pročitajte više na Starenje-pneumatika-MICH.pdf
Šest kratkih savjeta za pravilno korištenje auto guma
1. Propisna dimenzija guma Najvažnije je na vozilu uvijek koristiti propisanu dimenziju guma koja je navedena u Knjižici vozila, npr. 195/65 R15, ako niste sigurni koje su prave dimenzije guma za vaše vozilom, pitajte vulkanizera. 2. Sezonska izmjena guma Drugo je pravilo sezonska izmjena guma – zimi koristiti zimske gume, a u toplijim mjesecima ljetne. Samo tako gume pružaju najbolje odlike za našu veću sigurnost u prometu. 3. Ne prekoračujte označenu brzinu Svaka guma ima i oznaku brzinskog razreda, npr. oznaka T znači da guma može podnijeti maksimalnu brzinu od 190 km/h. Stoga kad kupujete gume, vodite računa o brzinskom indeksu koji vam je potreban i ne prekoračujte označenu brzinu. 4. Održavanje propisnog tlaka u gumama Ključan faktor za sigurnu vožnju i duži vijek trajanja guma je održavanje propisanog tlaka u gumama. Provjerite ga najmanje jednom mjesečno. Gume mogu izgubiti 3-6% tlaka mjesečno a da vozač to ne primijeti. Nedovoljan pritisak može i do 4% povećati potrošnju goriva ali i smanjiti životni vijek gume čak do 45%. Nedovoljno napumpane gume mogu utjecati na izazivanje prometne nesreće ili znatno smanjiti mogućnost manevra u zahtjevnim trenucima na cesti. Tlak u gumama smanjuje se s padom temperature zraka. Stoga osobito zimi pritisak treba češće provjeravati. 5. Pratiti istrošenost guma Važno je pratiti istrošenost guma prema indikatoru u utorima gazne površine. Čim indikator postane vidljiv, gume treba zamijeniti. Ako niste sigurni za brzinski indeks i indikator istrošenosti gume, zatražite pomoć i savjet vulkanizera. Oštećenja na gumama treba odmah sanirati kod stručnih osoba – vulkanizera. To uključuje i brigu o rezervnoj gumi, neka pritisak u rezervnoj gumi bude za 0,5 bara viši od propisanog. 6. Pravilno skladištenje guma Gume treba čuvati u zatvorenom prostoru, zaštićene od vlage, svjetlosti i topline, te ozonskih i kemijskih utjecaja.
Važno je stvoriti naviku redovite kontrole auto gume
Važno je stvoriti naviku redovite kontrole jer time znatno umanjujemo rizične situacije za vrijeme vožnje. Smjernice za redovitu kontrolu:

- pritisak u gumama osobnih vozila treba kontrolirati najmanje svaka 3 - 4 tjedna i guma na rezervnom kotaču mora biti redovito provjerena (tlak u rezervnoj gumi neka bude za 0,5 bara viši od propisanog)

- ako je guma na rezervnom kotaču starija od 6 godina, koristiti je samo u hitnim slučajevima i kroz kraće vremensko razdoblje; svakako je provjeriti kod vulkanizera i po potrebi zamijeniti novom

- ako vozilo u vožnji podrhtava, to je najčešće znak neizbalansiranosti kotača, pa je vožnja nesigurna i neudobna, a gume se znatno više habaju

- ako na gumi uočite izbočine, ureze ili raspukline na bočnim stranama, obratite se vulkanizeru gdje će vam stručne osobe preporučiti popravak ili zamjenu.

Vožnja u složenim zimskim uvjetima
Za povećanu sigurnost u prometu najosnovnija je zimska oprema! Kao propisana zimska oprema, sukladno Zakonu o sigurnosti prometa, zimske se gume montiraju na sva četiri kotača. Zimske gume nezamjenjive su u složenim uvjetima na cesti tijekom hladnijih zimskih mjeseci. Zbog svoje mekše strukture, posebno dizajniranih blokova gaznih profila s više lamela i dubljim kanalima za izbacivanje tekućine i bljuzgavice, zimske gume pružaju veću sigurnost vozačima kako u upravljivosti vozilom tako i u kraćem zaustavnom putu, što ljetne gume ne mogu osigurati. Učestale izmjene cestovnih i vremenskih uvjeta kroz zimsko razdoblje iziskuju od vozača prilagodbu, kako u smislu odgovarajuće zimske opreme, tako i u načinu vožnje. Za vožnju zimi potrebna je strpljivost i praksa, što podrazumijeva manju brzinu, bez iznenadnih promjena smjera i naglog kočenja. Važno je voziti smireno i punu pozornost uvijek usmjeriti na aktualnu situaciju u kojoj se krećemo. Izuzetno je bitno povećati sigurnosnu udaljenost između vozila. Testovi su pokazali da udaljenost između vozila tijekom zime mora biti tri puta veća nego ljeti, da bismo se sigurno mogli na vrijeme zaustaviti. Prednosti zimskih guma:
  • kraći zaustavni put, čak do 50%, s odgovarajućom mješavinom zimske gume
  • bolje prianjanje, s dubljim profilom gaznog sloja
  • bolju upravljivost, sa znatno više valovitih lamela na blokovima gaznog sloja
Zakonske odredbe za korištenje zimske opreme
U NN 145/13 od 06.12.2013. Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture objavilo je ODLUKU O OBVEZNOJ UPORABI ZIMSKE OPREME NA ZIMSKIM DIONICAMA JAVNIH CESTA U REPUBLICI HRVATSKOJ od 15.11. do 15.04. bez obzira na vremenske uvjete i stanje na kolnicima. Vremenski uvjeti nisu isti u svim europskim zemljama a to se odnosi i na zakonske odredbe koje reguliraju uporabu zimskih pneumatika:
  • Hrvatska: od 15.11. do 15.04.
  • Austrija: od 01.11. do 15.04.
  • Slovenija: od 15.11. do 15.03.
  • Italija (planinski dio): od 15.10. do 30.04.
  • BIH: od 15.11. do 15.04.
  • Češka: od 01.11 do 30.04.
Zaštita karoserije
Zaštita karoseriju vašeg automobila u zimi je važna jer sol i šljunak, kojim se posipaju ceste, može biti vrlo štetna.  Stoga bi bilo korisno da karoseriju premažete voskom u autopraonici kako se ne bi povećala korozija karoserije automobila.  
Zaštitite okoliš kontrolom pritiska u gumama!
Iako izgleda kao da pritisak u gumama nema nikakve veze sa zaštitom okoliša, istraživanja velikih proizvođača guma pokazala su da se zbog toga u atmosferu ispuštaju ogromne količine CO2. Potrebno je utrošiti samo nekoliko minuta mjesečno za provjeru pritiska u gumama da biste pridonijeli zaštiti okoliša. Na osnovu podataka iz 2007. godine, Bridgestone-ov tehnički centar za Europu je izračunao da 38% vozila koja voze s nedovoljnim pritiskom u gumama nepotrebno utroše 5,3 milijarde litara goriva u vrijednosti od cca 7 milijardi eura. U atmosferu se ispusti 12,3 milijuna tona CO2 godišnje. To odgovara količini od 4,6 gr/km CO2 godišnje za svaki automobil na europskim cestama. Ispumpane gume mogu izazvati do 4% veću potrošnju goriva i smanjenje životnog vijeka gume do 45%. Gume mogu gubiti 3-6% zraka mjesečno, a da vozač to i ne primijeti. Nedovoljno napumpane gume vrlo su važan faktor koji može utjecati na izazivanje prometne nesreće ili znatno smanjiti mogućnost manevra vozila u "zahtjevnim trenucima na cestama." Savjet vozačima: Redovito provjeravajte pritisak u gumama, najmanje jednom mjesečno!
Zimska oprema
Zimske gume su najvažniji dio dobre zimske opreme automobila. Na cestama zimi samo zimske gume dobro prianjaju uz kolnik i imaju kraći zaustavni put. Univerzalne gume osiguravaju dobro prianjanje u svim uvjetima, ali ipak u uvjetima ekstremnih vrućina ili hladnoće njihove performanse opadaju i mogu imati 20-50% slabije prianjanje na snježni kolnik u odnosu na zimske gume. S obzirom na to da su gume jedina kontaktna površina s cestom, uslijed nižih temperatura, mokrog kolnika, leda, snijega ili bljuzgavice, za sigurno kretanje u tako otežanim uvjetima na svim kotačima vozila moraju biti zimske gume. Stoga na gumama ne valja štedjeti. Iako je cijena često veoma bitan faktor pri odabiru, bolje je odabrati nove gume, pa čak i one jeftinije, nego se voziti na istrošenima. Regularno se pod zimskom opremom može smatrati i ljetna guma s najmanje 4 mm dubine profila s obaveznim lancima za snijeg na pogonskim kotačima, a u gorskim predjelima i na sva četiri kotača. U praksi to nije preporučljivo zbog velike krutosti ljetnih guma koje na hladnoći i skliskoj podlozi postaju vrlo opasne, ponašaju se poput plastike. Budući da zimi pada temperatura, opada i tlak u pneumaticima. Zato provjerite tlak u auto gumama kad padne temperatura. Da bi se izbjeglo proklizavanje prilikom pokretanja vozila na snijegu ili ledu, treba postepeno dodavati gas.